Muligheder:

print

Nyt stærkt samarbejde: Rock Under Broen indgår samarbejde med JFM for at styrke den populære festival

Det nye samarbejde betyder, at JFM overtager ansvaret for alle kommercielle samarbejder for festivalen de kommende år.
Den populære festival Rock Under Broen, der finder sted på pladsen under Den Nye Lillebæltsbro i Middelfart, har netop indgået et nyt stort samarbejde med Danmarks næststørste private medievirksomhed, JFM. Fra og med 2025 overtager JFM ansvaret for salg og håndtering af alle kommercielle samarbejder for festivalen. Samarbejdet er skabt med henblik på at styrke de kreative kræfter bag festivalen, så de kan fokusere på at udvikle og afvikle festivalen og sikre et stærkt musikprogram, som giver gæsterne den bedste oplevelse.
– Med JFM ved roret på den kommercielle front kan vi koncentrere os om at levere en fantastisk festivaloplevelse for vores mange gæster, siger Charlotte Skovby, formand for Rock Under Broen. Rock Under Broen har de seneste år haft vokseværk og er i dag en 2-dages sommerfestival med over 40.000
gæster. Festivalen drives af foreningen Rock Under Broen, som hvert år arbejder for at skabe ”Danmarks flotteste festival”.
– Vores mange frivillige leverer en uvurderlig indsats hvert år, og vi vil gerne sikre, at alles kompetencer og ressourcer bruges bedst muligt, siger formanden.
Samarbejde kan skabe nye muligheder
For JFM er samarbejdet en mulighed for at bringe deres ekspertise i kommercielle samarbejder i spil og sikre, at festivalen når nye højder, og de ser frem til at bidrage til festivalens udvikling.
– Vi er stolte over at skulle varetage de kommercielle partnerskaber for Rock Under Broen. Målet med samarbejdet er at styrke festivalen som helhed og understøtte det kæmpe arbejde, der hvert år bliver lagt fra de bærende kræfter bag festivalen, siger adm. direktør i JFM, Jesper Rosener, og understreger, – Vi ønsker at sikre festivalens fortsatte vækst og dermed også den lokale sammenhængskraft og i sidste ende understøtte den demokratiske forpligtigelse, som JFM er sat i verden for at løfte. At JFM har kastet sig ind i lige netop festivalbranchen, er ingen tilfældighed, ifølge Eventchef og Sponsoransvarlig i JFM, Mads Juncher.
– JFM og Rock Under Broen har mange af de samme værdier og arbejder for de samme mål. Vi knokler begge for at styrke det lokale Danmark, herunder frivillighed og lokale fællesskaber. I JFM ønsker vi at sikre, at festivalen får de bedste og mest relevante samarbejdspartnere, så de derigennem kan levere det absolut bedste produkt til deres gæster, siger Mads Juncher.
Rock Under Broen har gennem årene spillet en vigtig rolle i at skabe sammenhængskraft og fællesskab på Fyn og for frivillige foreninger mange steder i landet. Samarbejdet med JFM skal ikke blot sikre en endnu stærkere festival, men også skabe værdi for lokalområderne.
– Det er en fornøjelse at se, hvordan samarbejdet kan understøtte vores mission om at skabe fællesskab og sammenhængskraft. Med JFM ved vores side kan vi styrke festivalen og dens indflydelse i lokalsamfundet, hvilket er en kerneværdi for os, afslutter formand for Rock Under Broen, Charlotte Skovby.
For yderligere information kontakt:
Jesper Rosener, JFM: jsr@jfm.dk
Mads Juncher, JFM: majjo@jfm.dk
Charlotte Skovby, Rock Under Broen: charlotte@rub.dk